Na jarenlang gebruik gemaakt te hebben van de ADSL verbinding van KPN ben ik overgestapt op UPC. Als toenmalige KPN medewerker kon ik instappen met een nieuw product MxStream, een revolutionaire snelle verbinding van 512 Kb down/128 Kb up. In al die jaren heb ik de snelheid zien groeien zowel down als upload en werd MxStream Planet Internet. Toen later het IPB (Internet Plus Bellen) erbij kwam heb ik deze dienst er bijgenomen. Het Siemens modem dat er bij zat was wel ff wat anders de m’n oude MxStream (Alcatel SpeedTouch) modem.
De problemen begonnen na onze verhuizing. We hadden KPN meerdere keren gemeld dat we gingen verhuizen maar je raad het al, na de verhuizing bleek er niks geregeld te zijn. Ze wisten van niks.. Oké denk dan je, kan gebeuren. Maar de manier waarop ze je niet helpen is tekenend. Want KPN verwijst je naar Planet en Planet naar KPN. (KPN doet de fysieke verbinding en Planet de software). Na letterlijk dagen en uren bellen om internet en telefoon te krijgen en meerdere malen verbroken te zijn, brieven te ontvangen dat de helpdesk geprobeerd heeft mij te bereiken maar dat we niet opnemen ❗ . Ja humor hebben ze wel. Hadden we na 3 maanden weer internet en telefonie. Het enige wat ze wel direct goed hadden was de factuur, wat vreemd is want in hun administratie is mijn verbinding nog steeds actief op ons oude adres.
Later toen Planet als naam opgeheven werd en overging naar KPN begon het gerommel weer opnieuw. Ik werd benaderd om mijn abonnement om te zetten naar de van KPN, deze was goedkoper en ook nog sneller. Nou doe maar. Wel dit koste ook weer maanden want ja twee jaar na datum stond ik nog steeds op mijn oude adres geregistreerd. Toen dit na een hoop gebel en gezeur ook weer geregeld was, ging het modem stuk. Dit werd dat wel snel opgelost en kwam het zwarte Thomson modem.
Tot mijn verbazing was je minder vrij qua inrichting dan met het oude Siemens modem. Nou goed het zal wel… Het modem is aan de LAN kant een 10/100 voor de bedraade verbinding en 54 Mb voor wifi. Dit was leuk voor even maar niet meer van deze tijd. Ik deed navraag bij KPN of er een ander modem mogelijk was, omdat ook de telefoon er overheen gaat zit je redelijk vast aan het type modem. Het enige wat ik vroeg was, komt er een 10/100/1000 Mb en 802.n (t.b.v. 150 Mb tot max 300 Mb wifi verbindingen). Het antwoord van KPN was : “het modem is geschikt voor snelle ADSL verbindingen, telefonie en tv” … ❓ Dit vroeg ik toch niet.. Geeft maar weer aan hoe de helpdesk van KPN in elkaar steekt.
Wel toen had ik het wel gehad. Omdat we al digitale tv van UPC hadden en ik naar één provider wilde i.v.m. de kosten kwam UPC beter uit de bus. KPN is niet in staat om een vergelijkbaar abonnement tegen aan te leggen. We hebben nu een 30/3 Mb verbinding, telefoon, digitale tv met te veel zender 🙂 en een ingebouwde DVR voor een bedrag wat ongeveer vergelijkbaar is met dat van KPN maar dan een 8/1 Mb verbinding, telefoon, en een paar digitale zenders… tjsa.. wat een keus.
Tot zover bevalt UPC prima, de overstap was snel geregeld zonder verstoringen en vrije modem keuze.. 🙂 En zoals eerder gemeld KPN heeft humor, ze stuurde mij een enquête voor klanten die hun abonnement opzeggen… en die werkt ook niet 😆 Ik kom niet voorbij vraag 3, wat je ook invult, ik kom niet voorbij vraag 3..
Potverdikkie Martijn, wat – een – verhaal! 😛
Hehehe bij mij werkt die enquete ook niet.. #fail