De laatste tijd had ik nog regelmatig ruzie met de decoder van UPC voor mijn digitale televisie. Het ‘ding’ ging regelmatig over op een software upgrade en dat tijdens prime time. Of hij sprong spontaan in “installatie stand” . De on-demand functie deed ook vreemd, we konden niks meer bestellen. Kreeg zelfs de melding dat de kabel niet aangesloten zat. Erg irritant allemaal. Ik vond het ook al vreemd dat er update’s werden gestuurd tijden prime time. Zeker omdat dit niks opleverde behalve het missen van stukjes uitzending.
Dus UPC een e-mailtje gestuurd en binnen twee dagen had ik het antwoord. Zo gezegt zo gedaan en ik moet zeggen so far so good. Hier onder staat het hele verhaal.
- haal de stekker uit het stopcontact.
- wacht minimaal 10 sec.
- druk op de voorzijde van de box op het toetsje met het pijltje naar links of waar channel staat (type afhankelijk) en houd deze ingedrukt.
- steek de stekker weer in het stopcontact
- houd de toets net zo lang ingedrukt tot dat er in beeld de tekst “software upgrade in process” verschijnt.
- schakel de box weer in wanneer het ‘stand-by’ lampje gaat branden.
- druk op MENU om het hoofd menu te openen.
- kies voor ‘instellingen’ en druk op OK.
- kies voor ‘fabrieks instellingen’ en druk op OK.
- geef uw pincode op (standaard 0000) en druk op OK.
- zodra de waarschuwing in beeld komt druk nogmaals op OK.
- wanneer de code gevraagd word geef deze in, bv 240 voor Vlaardingen.
Succes, Id did the trick for me 😉
Kijk, dat soort dingen vergeet je altijd, handig op een blog 🙂 Ik heb overigens nu 720p afleveringen en Top Gear op 1080p gezien (.mkv container) op een FULL HD TV .. hehe.. met een MacMini en martijn jongen, ga een MacMini kopen 🙂